Pedagogia



La nostra pedagogia està basada en Waldorf-Steiner, Rebeca Wild i Maria Montessori.
Una mica d'història...
Rudorf Steiner/Pedagogia Waldorf

La pedagogia Waldorf té les seves arrels en la investigació del científic i pensador austríac Rudolf Steiner (1861-1925).

D'acord a la filosofia de Steiner, l'ésser humà és una individualitat d'esperit, ànima i cos, les capacitats del qual es despleguen en tres etapes de desenvolupament cap a la maduresa de l'adult: primera infància, infantesa, i adolescència

Avui dia hi ha prop de 3000 escoles en més de 90 països, a més d'escoles públiques que apliquen mètodes Waldorf per enriquir els seus ensenyaments. Tant és així que la UNESCO recolza i promou aquesta pedagogia destacant l'educació que en el nen aconsegueix sense descurar els aspectes relacionats amb la seva salut física i emocional.

També molts governs com els de Irlanda, Austràlia, Alemanya, Israel, etc, recolzen oficialment l'educació Waldorf.

Se centra en el coneixement integral de l'home, buscant explotar totes les seves capacitats, fins i tot aquelles que encara es troben en estat potencial.

Per a això, s'estimulen la llibertat, la creativitat, els coneixements pràctics, els aspectes físics i els continguts científics com un tot, des d'una perspectiva clarament holística.

És així que durant la primera infància (fins als set anys) s'entén que el petit centra el seu món en el descobriment de l'univers a través dels sentits, i que la seva activitat central és el desenvolupament de l'organisme físic.

Aprofitant la voluntat del nen, la pedagogia Waldorf cerca en aquesta etapa emprar la imitació com a mètode primordial de coneixement.

En principi, l'educació es divideix en períodes de 7 anys, d'acord a les diferents etapes evolutives en les quals les qualitats humanes es van desenvolupant.

El propòsit és justament respectar aquests períodes evolutius, sense promoure una intel·lectualització massa primerenca.

Rebeca Wild
Pedagoga alemanya i fundadora del centre escolar alternatiu en l'Equador que ha despertat l'interès mundial:

«Pedagogia basada en llibertat i límits amb acompanyament de l'adult»

«La llibertat consisteix a desenvolupar el potencial que cada nen porta dins i no a adaptar-se a les metes de una societat, les quals són unes altres»

«Perquè aquesta llibertat amb limits es pugui donar fa falta un ambient adequat on poder saltar, moure's,... perquè aquesta és la seva manera d'entendre's a si mateix i a la seva l'entorn»

«Els límits que inclouen un entorn adequat a les necessitats del nen li proporcionen seguretat. Només en un ambient en el qual els conceptes llibertat i límits són viscuts amb coherència, serà possible una convivència harmònica»

« No cal deixar al nen només en el difícil moment del límit. Quan està dolgut ha de sentir-se acompanyat, però en cap cas intentar explicar-li els bons motius que ens porten a establir aquest límit, perquè fer això és no respectar aquest moment de dolor»

«En definitiva, on i quan és fonamental; viure significa estar limitat»

Maria Montessori
Educadora, científica, mèdica, psiquiatra, filòsofa, psicòloga,…(1870 -1952)

El Mètode Montessori ofereix:

1) Ajudar al nen a obtenir un desenvolupament integral, per aconseguir un
màxim grau en les seves capacitats intel·lectuals, físiques, psíquics i espirituals.

2)Afavorir en el nen la responsabilitat i desenvolupament de l'autodisciplina, ajudant-ho conquistar la seva independència i llibertat. Aconseguir això farà que el nen guanyi en confiança i per tant, millori l'habilitat de concentrar-se.

3)Ajudar el nen a seguir el seu "Mestre Interior"

4)Proporciona un "Entorn Preparat" i segur perquè el nen es desenvolupi en totes les seves dimensions.


4)Proporciona un "Entorn Preparat" i segur perquè el nen es desenvolupi en totes les seves

No hay comentarios:

Publicar un comentario